måndag 11 februari 2008

En rapport från TEAM SM 2008-gruppen.

Ni som vill ha kortrapporten så kommer den här:

Allt rullar på bra!

Det innebär ju inte att våra kära tävlingsledare är direkt arbetslösa just nu. Snarare tvärt om. Så här kommer en liten rapport från dem:

Eftersom allt var planlagt ut i minsta detalj innan vi tog på oss det här uppdraget så har allt gått smärtfritt. Eller? Nja, inte riktigt allt kanske. Eller snarare tvärtom. Vi hade faktiskt inte funderat alls på teamtävlingar denna säsong när vi fick frågan från förbundet.

Gruppmedlemmar är utsedda för länge sedan och det arbetas för fullt med respektive uppgifter. Vänta lite!!!!! VEM ÄR ANSVARIG FÖR SPONSORGRUPPEN??? Oj då, jaga folk. Till slut blir det Mario som får ta på sig den uppgiften. Här är alla som har slitit med sina arbetsuppgifter:

Anna T. - Kassör, Susanne G. - Styrkommitté, Gunilla G. - Tävlingsledare/Ordförande, Mario M. - Sponsorer, Anki Johansson - Biträdande tävlingsledare, Margret M. - Funktionärs-samordning, Ylva Sund - Sekretetiat, Ola Florin - Tekniska frågor, Helena G. - PR/Media,Ulla M. - Logi/Mat, Gunilla - Domare/ VIP-ansvarig, Sophia Olsson - Konstnärlig ledning. Tommy Levinsson - Tekniskt förarbete

Ett mängd uppgifter hamnar på respektive gruppansvarig. Närmare bestämt 118 st. Anna har satt en budget inför SM.(Den är inte att leka med). Men, det ser ut än så länge som att den håller. Däremellan ska det avrapporteras till styrelsen:

-Ulf: Hur går det med TEAM-SM?

-Mario: Det ordnar sig.

-Mario: Susanne, hur går det med inbjudan?

-Susanne: Puh. jag håller på med den!!!!

Susanne håller kontakten med Svenska Konståkningsförbundet. Hon mejlar och ringer för att hålla koll på alla regler, (det är inte så många) Hmmm. eller hur!!!!!! Hon filar på en inbjudan och hon filar, hon filar, hon.......Till slut så är den perfekt. YES!!!!!! Susanne får som svar att den ska skrivas om. LÄGG AV! Nu är den ute (förbundet fick göra om den). Nu är det bara tidsschemat för omklädningsrummen. VI SKULLE BEHÖVA SEX OMKLÄDNINGSRUM!!!!

Gunilla Gustafsson har fått i uppgift att "gulla" med vip-inbjudna gäster. Anki fixar sjukvårdare och läkare. Hur går det med inköp av medaljer?? Margret som kom in i gruppen lite senare än oss andra har "sten-koll" på våra funktionärer. Jag skulle inte tro att det är någon som inte vet vad dom ska göra. Ylva håller ordning på Sekreteriatet. Ola är "kolugn"´.Likaså Helena. ( Vad stojar alla om, det är ju bara ett SM). Ulla fixar mest med maten. Gunilla Ott ( Det var väl inte så svårt). Sophia är vårt nyaste tillskott som ska ta hand om våra minsta tjejer samt att hon ska hålla ordning på invigningen. Tommy är den som har hand om skridskoslipen. (Efter mycket om och men.)

Nu är det en liten resa kvar att göra. Allt ska sys ihop i form av funktionärslistor, matkuponger, transporter, tidsschemor, programblad. Och just det: Allt rullar på bra.

Inga kommentarer: